Λεμφοίδημα άνω άκρου | Λεμφοίδημα, Λιποίδημα | The Lymphedema Clinic
Τοποθέτηση Ινών Κολλαγόνου - Λεμφοίδημα Θεραπεία | Κλινική για το Λεμφοίδημα | The Lymphedema Clinic
Εξέταση, Διάγνωση, Θεραπεία | Λεμφοίδημα, Λιποίδημα | The Lymphedema Clinic

ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΜΕ

Λεμφοίδημα Άνω Άκρου

To Λεμφοίδημα Άνω Άκρου αποτελεί τη συχνότερη αιτία λεμφοιδήματος στην Ελλάδα και στις χώρες της Ευρώπης αφού το 40% των γυναικών με καρκίνο του μαστού εμφανίζουν λεμφοίδημα. Οι γυναίκες που υποβάλλονται σε λεμφαδενικό καθαρισμό μασχάλης και ακτινοβολία λόγω του καρκίνου του μαστού, διατρέχουν το μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης λεμφοιδήματος. .

Πολλές φορές το λεμφοίδημα εμφανίζεται σύντομα μέσα σε μήνες από τη θεραπεία του καρκίνο του μαστού, ή και χρόνια αργότερα. Τα κύρια συμπτώματα είναι η αύξηση του μεγέθους του άνω άκρου και του χεριού, ο πόνος στη μασχάλη ή τον αγκώνα, η αίσθηση της αύξησης του βάρους και η εμφάνιση λοιμώξεων του δέρματος.

Η μεταμόσχευση λεμφαδένων μπορεί αποτελεσματικά να θεραπεύσει το λεμφοίδημα δίνοντας οριστική λύση στο χρόνιο πρόβλημα των ασθενών. Η επέμβαση γίνεται με την μεταφορά 2-3 λειτουργικών λεμφαδένων από μια υγιή περιοχή του σώματος, στο σημείο που πάσχει από λεμφοίδημα. Εκεί συνδέουμε τα αγγεία των λεμφαδένων που μεταφέρονται με τα αγγεία του μέλους που πάσχει και άμεσα ξεκινάει η λεμφαγγειογένεση. Η λεμφαγγειογένεση, όπως λέει και η λέξη, είναι η δημιουργία νέων λεμφαγγείων που ενώνουν τα κομμένα λεμφαγγεία και βοηθούν στην αποκατάσταση της λεμφικής κυκλοφορίας.

Πολλές φορές η μεταμόσχευση λεμφαδένων συνδυάζεται με την τοποθέτηση ινών κολλαγόνου για να δημιουργήσουν νέα και ισχυρότερα λεμφαγγεία.

Ταυτόχρονη αποκατάσταση μαστού και λεμφοιδήματος.

Οι ασθενείς με λεμφοίδημα άνω άκρου και μαστεκτομή μπορούν να υποβληθούν σε ταυτόχρονη χειρουργική επέμβαση αποκατάστασης.

Δέρμα και λίπος από την κοιλιά (όπως γίνεται στην κοιλιοπλαστική) μαζί με 2-3 λεμφαδένες τοποθετούνται στην περιοχή του μαστού και της μασχάλης. Σε άλλες περιπτώσεις που η ασθενής επιλέγει το ένθεμα σιλικόνης, η αποκατάσταση μαστού μπορεί και πάλι να συνδυαστεί με μεταμόσχευση λεμφαδένων. Η επέμβαση έχει πάνω από 99% ποσοστό επιτυχίας και οι ασθενείς κινητοποιούνται ήδη από την πρώτη μετεγχειρητική ημέρα.

Σε 5 – 7 ημέρες επιστρέφουν στο σπίτι τους και σε 2 – 3 εβδομάδες στις περισσότερες καθημερινές τους δραστηριότητες. Η χειρουργική επέμβαση συνδυάζεται πάντα με τη συντηρητική προετοιμασία και τη διατήρηση του αποτελέσματος.

Δείτε παρακάτω ένα σύντομο βίντεο, που παρουσιάζει δεκατρείς ασθενείς του ιατρικού μας κέντρου με λεμφοίδημα άνω άκρου (χεριού) πριν και μετά τη χειρουργική θεραπεία (επέμβαση).